Přejít na obsah

Zpět

PPC reklama pro rodinnou firmu, která je lídrem svého trhu

Představení klienta

Firma 3+K Kraus s.r.o. je rodinná firma s více než 30 lety zkušeností. Zabývá se projekcí, montáží a výrobou pivovarů a minipivovarů. Vysoká kvalita, precizní zpracování a špičková práce dovedly firmu až na pozici lídra trhu výroby minipivovarů v České republice. Za dobu své působnosti realizovali nebo se podíleli na více než 200 pivovarech. Mezi nejznámější klienty patří Únětický pivovar, Svijany či rodinný pivovar Bernard.

Díky Jirkovi jsme výrazně zvýšili povědomí o naší firmě a přibyly nám jak relevantní poptávky, tak uskutečněné realizace. I díky tomu se nyní řadíme k absolutní špice na trhu s pivovarnickou technologií a službami.

Miroslav Kraus

Spolumajitel firmy 3+K Kraus s.r.o.

Cíle kampaní

Cena za realizaci zakázky menšího až středního pivovaru se zpravidla pohybuje v rozmezí 5-10 milionů Kč. Rozhodovací proces tak není přímočarý a zákazník zpravidla dlouho zvažuje možnosti a alternativy, než se rozhodne pro koupi. PPC kampaně jsou zde tak pouze jedním z mnoha touch pointů, které vedou k finální objednávce.

Díky skvělému postavení firmy na trhu, nízké konkurenci, do detailu vyladěnému procesu zpracování zakázek a vynikající kvalitě výroby tak přímá návratnost PPC kampaní vychází až neuvěřitelně dobře. Podíl nákladů na obratu je nižší než 1 %, ale to není primárním cílem. Primárním cílem klienta je být první variantou pro lidi, kteří zvažují koupi minipivovaru. Jednoduše být první firmou, kterou si zákazníci v dané kategorii vybaví.

Podíl zobrazení ve vyhledávání ve srovnání s konkurencí

V rámci PPC kampaní ve vyhledávání tak sledujeme primárně Podíl zobrazení ve vyhledávání a to, jak si stojíme oproti konkurenci. U primárních klíčových slov jako jsou „výroba minipivovaru“ nebo „minipivovar na klíč“ se nám daří dosahovat 70% podílu zobrazení na nejvyšší pozici.

Pracujeme s kvalitou návštěvnosti na webu

V případě správy PPC kampaní pro 3+K Kraus s.r.o. je stěžejní precizní práce s vylučujícími klíčovými slovy. Pojem „minipivovar“ je totiž v komunitě pivařů poměrně široký pojem a může zahrnovat cokoliv od malého pivovaru v garáži (tzv. pro domovarníky) až po restaurační minipivovar či středně velký výrobní pivovar. Klient se v rámci kampaní soustředí primárně právě na restaurační minipivovary. Už na úrovni klíčových slov tak filtrujeme nerelevantní návštěvnost.

Již samotný inzerát filtruje nerelevantní návštěvnost

Velmi detailně byly nastaveny i texty samotných inzerátů. Již samotný nadpis komunikující „výrobce restauračních minipivovarů“ dává jasně najevo, o jaké minipivovary jde. Jednoduše tak filtrujeme nadšence, kteří si chtějí postavit maličký pivovar v garáži a zbytečně tak neplatíme za návštěvnost, která stejně není relevantní.

Cena za realizaci zakázky menšího až středního pivovaru se zpravidla pohybuje v rozmezí 5-10 milionů Kč. PPC kampaně jsou zde tak pouze jedním z mnoha touch pointů, které vedou k finální objednávce.

Emoce již v textu inzerátu

Jsme si vědomi toho, že pivo je pro spoustu lidí srdcová záležitost. V textech inzerátů tomu chceme jít naproti a odpovědět na touhy a přání našich zákazníků.

Stejně tak je dobré hned v nadpisech odrazit jakékoliv obavy. Zákazníci, kteří si kupují svůj minipivovar, velmi často pochybují, zda zvládnou jeho obsluhu. Ještě před tím, než se poprvé dostanou na náš web, je ujišťujeme, že jim se vším krok po kroku poradíme a mají naší podporu i po jeho pořízení a instalaci.

Textový inzerát vzbuzující emoce a odstraňující obavy

Jednotky poptávek měsíčně zaplatí veškeré náklady na PPC kampaně

3+K Kraus s.r.o. jsou ve svém oboru velmi stabilní a zavedená firma s více než 30 lety zkušeností. Podnikali tak výrazně dříve, než existovala jakákoliv online reklama. Velmi pravděpodobně by si poradili i bez ní. Vedení firmy si však uvědomuje, že tato situace nemusí trvat věčně a velká část komunikace se přesouvá do online prostředí. Ačkoliv jsou PPC kampaně pro 3+K Kraus s.r.o. spíše minoritní prodejní kanál, jednoduše si tak nechtějí nechat ujet vlak.

Vzhledem k vysoké hodnotně každé zakázky (5-10 mil. Kč) tak stačí doslova jednotky poptávek měsíčně a celá správa PPC kampaní včetně rozpočtu na reklamu se bohatě zaplatí. Soustředíme se tak na zvyšování kvality příchozích poptávek, což jsme přímo schopni ovlivnit kvalitou návštěv, které na web z PPC kampaní přivádíme.

Jednotky poptávek měsíčně zaplatí veškeré náklady na PPC kampaně

Sledujeme opravdu důležité metriky

Že vám kampaň přináší více návštěvnosti na web ještě neznamená, že je úspěšnější. Jak s oblibou říkám: „Vysoká návštěvnost webu vám faktury nezaplatí.“ 🙂

Více prokliků neznamená úspěšnější kampaň

Naprosté minimum je sledovat počet konverzí a cenu za konverzi. V ideálním případě byste měli hodnotit i kvalitu jednotlivých konverzí a dopočítávat skutečnou hodnotu, jakou přinášejí vašemu podnikání. Z toho pak můžete zjistit i reálnou návratnost. Ale o tom zase jindy.

Co na to říká klient?

„Dalším benefitem je jeho samostatnost, díky které se o provoz kampaní téměř nestaráme a jen těžíme z výsledků Jirkových služeb.“

S Jirkou spolupracujeme téměř od jeho začátků a za tu dobu jsme se, právě i díky němu, značně posunuli. Jirka řeší naše požadavky rychle a dokáže se vcítit i do kůže našich klientů. Dalším benefitem je jeho samostatnost, díky které se o provoz kampaní téměř nestaráme a jen těžíme z výsledků Jirkových služeb. PPC kampaně pod jeho taktovkou výrazně zvýšily povědomí o naší firmě, a tím nám přibyl jak počet relevantních poptávek, tak i uskutečněných realizací. I díky tomu se nyní řadíme k absolutní špice v oboru.

Miroslav Kraus

Spolumajitel firmy 3+K Kraus s.r.o.