Přejít na obsah

Zpět

43% nárůst tržeb už první měsíc po přebrání účtu

Představení klienta

Firma Adiel s.r.o. byla založena již v roce 2013 a od svého vzniku obsloužila více než 200 000 zákazníků. Zabývá se jak výrobou vlastních značek tak prodejem produktů cizích značek. Ve svém sídle a prodejně na Praze 5 provozuje dvě odlišné divize. E-shop Etani.cz s přírodní českou kosmetikou pro ženy a největší specializovaný obchod s doplňky stravy pro podporu početí Otehotnet.cz. Oba e-shopy provozuje v České republice i na Slovensku.

Vzhledem ke špatným výsledkům práce předchozí agentury jsme se rozhodli hledat jinde. Jirka si veškeré podklady zajistil a nové aktivity rozběhl ve velice krátkém čase. Jeho nasazení, znalosti a pružná komunikace nás uvedly do klidu a jistoty. Ekonomické výsledky naší firmy dokázal ve velmi krátké době viditelně zlepšit.

Ing. Stanislav Kameníček

Majitel e-shopů Etani.cz a Otehotnet.cz

Úvodní konzultace – Pochopení problému

Klient mě oslovil již v říjnu roku 2017 s nejistým pocitem, že se mu o kampaně sice stará renomovaná pražská agentura, ale že za své peníze nedostává takovou péči, jakou by si představoval. Převládal pocit, že možná pro tuto agenturu nejsou dostatečně zajímavým klientem a práce tak byla svěřena spíše juniornějším zaměstnancům.

Do komunikace s agenturou jsem neviděl, ale ukázal jsem klientovi jak probíhá spolupráce se mnou a checklist věcí, na kterých se bude pracovat. Zároveň jsem provedl rychlý audit kampaní a zjistil, kde je nevyužitý potenciál.

1. den

Klient mě poprvé kontaktoval

2.-3. den

Konzultujeme klientovu situaci a nastavujeme rozsah spolupráce

4.-6. den

Přebírám účty od stávající agentury a implementuji hlavní změny

od 7. dne

Pokračuji v optimalizaci, sklízíme nejníže visící ovoce a zahajuji dlouhodobé práce

Už po týdnu měl klient to, co měsíce odkládal. Flexibilního partnera, který mu naslouchá, rychle implementuje nápady a přináší výsledky. Vše jasně, systematicky, podle předem domluveného plánu. Spolupráce trvá dodnes. Níže uvádím pár jednoduchých změn, které přispěly ke skokovému zlepšení výsledků.

Zajímá vás, jak probíhá spolupráce detailněji? Přečtěte si tento článek

Jednoduchou optimalizací ke zvýšení tržeb o 43 %

Dle předpokladu ležela spousta nevyužitého potenciálu jednoduše v tom, že jsem s klientem vedl řadu rozhovorů a vnímal jeho byznys do hloubky. Což do té doby nikdo nedělal. Firma Adiel s.r.o. se zabývá jak výrobou vlastních produktů, tak prodejem cizích značek. Marže na těchto produktech jsou přirozeně velmi rozdílné, což v kampaních vůbec nikdo nereflektoval.

Jednoduchou změnou alokace rozpočtů jsme tak dokázali nejen zvýšit obrat, ale primárně zisk. Již po měsíci spolupráce jsem zvýšil obrat e-shopů klienta o 43 %, při zvýšení investice o 17 %. Po třech měsících spolupráce jsme generovali o 82 % větší obrat při zvýšení investice o 34 % a zároveň jsme i zlepšili ziskovost zaměřením se na více maržové produkty. V řádu jednotek měsíců tak nejen, že klient získal fungujícího správce po lidské stránce, ale zvýšil i ekonomické výsledky svých e-shopů.

Optimalizace fotek bestsellerů v PLA

Firma Adiel s.r.o. svoje výrobky dodává také velkoobchodně do široké sítě kamenných i internetových lékáren. Její produkty můžete najít jak v lékárnách BENU nebo Dr. Max, tak na webu Pilulka.cz. V aukci o reklamní prostor tak paradoxně nebojujeme pouze proti konkurentům nabízející alternativní produkty, ale i proti konkurentům nabízející naše produkty.

Odlišná produktová fotka s využitím doplňkového XML feedu zvyšuje CTR o 70 %

Stáli jsme tak před problémem, jak tyto produkty od konkurence odlišit. Jakožto výrobci máme samozřejmě vyšší prostor v marži, ale soupeřit pouze cenou proti zavedeným velkým hráčům může být cesta do pekel. Velmi jednoduchou úpravou s využitím doplňkového XML feedu jsme změnili produktovou fotku a vizuálně tak vystoupili z řady stejných produktových fotek. Tuto úpravu jsme provedli u našich bestsellerů a vedla ke zvýšení CTR průměrně o 70 %.

Urgence v textových inzerátech

Využíváte slevových akcí? Patrně ano, Češi je milují. Jednoduchým způsobem, jak podpořit urgenci a míru prokliku při slevových akcích, je zakomponování odpočtu do reklam. V textu reklamy se tak dynamicky mění čas podle toho, jak dlouho zbývá do konce slevové akce.

Odpočet v textových reklamách dodává pocit urgence

Z mojí zkušenosti dává smysl zařadit odpočet nejdříve 3 dny před skončením slevové akce. Komunikovat, že akce skončí za 14 dní příliš urgence nedodá. Vše funguje plně automaticky, jen je třeba nastavit v reklamním systému funkci COUNTDOWN.

Maximální podpora slevových akcí

Další způsob, jak slevové akce podpořit, je komunikace slevových kódů přímo v inzerátu pomocí rozšíření o propagaci. U tohoto rozšíření lze nastavit, na jaké produkty platí a kdy sleva končí, což opět zvyšuje tlak na kupující.

Rozšíření o propagaci v textovém inzerátu Google Ads

S klientem Adiel s.r.o. máme ověřeno, že synergická propagace slevových akcí napříč reklamními systémy dokáže tržby vystřelit opravdu skokově. Běžně se nám daří dosáhnout zvýšení tržeb na 3-4násobek oproti běžnému dni. Samozřejmě je třeba počítat i se zvýšeným rozpočtem na tyto výprodejové akce.

Synergická propagace slev napříč kanály běžně zvýší tržby 3-4násobně

Konkurenci máme pod palcem

Zajímá vás, jaké texty používá ve svých inzerátech konkurence? Nás také. 🙂 Mám na to jednoduchý trik, jak si přímo ve vyhledávání můžete zobrazit veškeré inzeráty konkrétní konkurence na Googlu. Ať už bannerové či textové reklamy, nebo dokonce video reklamy. Snadno tak zjistíte, které produkty konkurence inzeruje, jaké komunikuje výhody a na čem svoji textaci staví. Můžete si tak snadno pohlídat, že nekomunikujete v textech například „5 let na trhu“, když vaše konkurence komunikuje „15 let na trhu“. Naopak můžete najít, v čem jste lepší, a na to zaútočit.

Jak zobrazit reklamy konkurence na Googlu

Novinky zavádíme jako první

Mám přesně tolik klientů, abych se každému mohl naplno věnovat. Řadu novinek, které na nás Google a Sklik chrlí, jsem tak schopný implementovat v řádu jednotek dní (často i hodin) od jejich uvedení. Díky tomu moji klienti získávají náskok před konkurencí, u které implementace trvá déle.

Implementace Google Shopping Ads na Slovensku jako první v oboru

Toho jsme skvěle využili u slovenské mutace webu adiel.sk, kde jsme v květnu 2019 jako první v oboru na Slovensku implementovali Google Shopping Ads, které tam Google zpřístupnil všem inzerentům. Vzhledem k nízké konkurenci jsme v tomto formátu velmi dlouho dominovali a prakticky z měsíce na měsíce se podařilo zvýšit tržby slovenského webu o více než 100 %.

Výkon Shopping kampaní máme pod kontrolou

PPC specialisté velice rádi tvrdí, že se z reklamního systému Google Ads stává čím dál větší black box. Myslí tím, že spousta dat a informací se jednoduše nedá zjistit, nebo je Google záměrně před inzerenty skrývá. Za posledních 7 let, co tuhle práci dělám, opravdu tento trend v rozhraní Google Ads pozoruji. Odmítám se s tím však takto jednoduše smířit a hledám cesty, jak data ze systému vydolovat. Níže je ukázka pokročilého scriptu, pomocí kterého sleduji, kde automatizovaná Performance Max kampaň zobrazuje produkty a inzeráty.

Script pro kontrolu distribuce Performance Max kampaně

Atraktivní vzhled textových inzerátů

Způsobů, jak udělat inzerát atraktivnější a proklikávanější, je celá řada. Z mojí zkušenosti však inzerenti tyto způsoby velmi často zanedbávají, přitom to velmi často ani nic nestojí. Pouze trochu důslednosti a píle. Výrazným prvkem jsou například hvězdičky v inzerátu. Jde o automatické rozšíření, v rámci kterého Google hodnotí Zákaznické recenze přímo daného e-shopu.

Optimalizace vzhledu textových inzerátů

Odlišení produktových inzerátů

Vzít produktový XML feed a prostě ho spustit v Google Nákupech je sice snadné, ale určitě to není nejefektivnější cesta. Podobně jako u textových inzerátů se i s produktovými inzeráty dá čarovat a i zde můžete přidat hodnocení. Tentokrát jde o hodnocení konkrétního produktu navázané na EAN produktu, nikoliv hodnocení celého e-shopu.

Stejně dobře podpoříte produkt v akci, pokud necháte přeškrtnout starou cenu, novou cenu zobrazíte zeleně a přidáte štítek AKCE. Pro toto zobrazení je nutné přidat do XML feedu atribut <g:price> s původní cenou produktu a <g:sale_price> s cenou produktu po slevě.

Optimalizace produktových inzerátů

Jsou naše produkty dražší než u konkurence?

Pokud srovnáváte cenu konkrétního produktu s konkrétní konkurencí, můžete si tuto informaci zjistit jednoduše na webu konkurenta. Vás obvykle bude zajímat, jak si stojí vaše kompletní produktové portfolio nebo jeho část na celém trhu. Dnes již nemusíte dělat složitou analýzu a skenovat weby a ceny konkurentů. Rychlý přehled můžete zjistit přímo v Google Merchant Centru –> Růst –> Cena produktů ve srovnání s konkurencí.

Srovnání ceny produktů s konkurencí

Toto nám umožňuje vytvářet různé strategie a sledovat, jak jsou naši zákazníci senzitivní na cenu. Co se stane, když jsme dražší, než 75 % trhu? Spadnou nám úměrně tomu tržby? Co se naopak stane, pokud svoje ceny snížíme a budeme levnější než většina účastníků trhu? A vyplatí se nám to? Všechno tohle můžeme sledovat, testovat a primárně měřit za účelem dosažení vyššího zisku.

Co na to říká klient?

„Jirka převzal správu našich kampaní bez jediného zádrhele.“

Vzhledem ke špatným výsledkům práce předchozí agentury jsme se rozhodli hledat jinde. Již na prvním osobním setkání působil Jiří Schaffer profesionálně, rozumně a přitom lidsky. Veškeré podklady si zajistil a nové aktivity rozběhl ve velice krátkém čase. Jeho nasazení, znalosti a pružná komunikace nás uvedly do klidu a jistoty. Ekonomické výsledky naší firmy dokázal ve velmi krátké době viditelně zlepšit.

Ing. Stanislav Kameníček

Majitel e-shopů Etani.cz a Otehotnet.cz