Přejít na obsah

Zpět

Jaký byl PPC Camp 2025 a co jsem si odnesl?

Jiří Schaffer

Na PPC Campu 2025 jsem načerpal hromadu inspirace i tipů, které můžeme hned aplikovat do praxe. V článku sdílím, co mě nejvíc zaujalo, co si odnáším a proč tahle akce rozhodně stála za to.

Letošní PPC Camp se konal v krásném resortu Mlýn Davídkov v Hryzelách. To je někde mezi Prahou a Asií. Sešlo se nás přes 70 PPC Specialistů, kteří se od pátku do neděle prakticky zavřeli ve stodole a vyslechli si přes 20 přednášek.

Na PPC Campu jsem byl 3x a poprvé jsem ho navštívil už před 6 lety. Jsem extrémně vděčný za každého speakra, který věnuje desítky hodin přípravě prezentace, aby sdílel svoje znalosti zdarma a veřejně. O kvalitní know-how tak nebyla nouze.

O co nouze naopak byla, byl mobilní signál. To ovšem beru jako pozitivum. S přibývajícím věkem takové věci začínám oceňovat. Když mi až chvíli před půlnocí bliklo upozornění, že se mi někdo snažil dovolat už někdy v 13:35, jsem patrně na správném místě 🙂

Program nebyl jen o prezentacích. Ulab si pro nás připravil večerní program na oba večery v podobě speed datingu a her, které vás kvalifikovali do tomboly o super ceny. Třeba vibrátor nebo obřího nafukovacího jednorožce.

O fyzické náročnosti celé akce vypovídají screenshoty z Oury níže. Ne že bychom tak sportovali (ač běh i procházka také proběhly!), spíš nás zaměstnaly hluboké rozhovory dlouho do noci a větší množství gin-toniců. A to já patřil mezi tu svědomitější (aka nudnější) polovinu osazenstva, která to zabalila už před 02:00 ráno. Jako každý rok tam byli jinačí tahouni! :))

Rychlé neočištěné zápisky z přednášek, co mě zaujaly:

🎯 Tomáš Komárek – Top of funnel kampaně pro B2B SaaS

  • Za mě nejlepší přednáška
  • Borec nadrcenej jak sviňa
  • Hodně pracuje s funnelem a business procesem (vidí, kolik lidí šlo na web, kolik z nich jde na webinář, kolik z nich si objedná demo, kolik z dema konvertuje na zákazníka)
    • To mu umožňuje vidět problémy v jednotlivých fázích funnelu a optimalizovat
  • Používá tooly IP adress enrichment (třeba Clearbit) – obohacení IP adresy skrz GTM – vidí pak, kolik domén = firem (např. firem nad 200 zaměstnanců) navštívilo web
  • Co dělat, když nemám 15k usd ročně?
    • Tríček: Optimonk odpovědi v dotazníku jako konverze → pak už si schopný vyhodnocovat na úrovni kanálu/kampaně
  • Jako konverzi bere ICP trafic, který si definuje, že je relevantní návštěva, takže vlastně optimalizuje na horní část funnelu a má propočítané, kolik z nich mu propadne

🎯 Ladislav Růžička – Reddit case study – pouziti v B2B (Mews)

  • Cool přednáška pro zajímavost o inzerci na Redditu!

🎯 Vašek Jelen – Legální měření bez souhlasu pro analytiku a média:

  • “můžu sbírat data, ale nesmím je předávat třetí straně”
  • Google Ads – Advanced consent mode:
    • bohužel už není možné zjistit, jaký je uplift na návštěvníky bez consentu
  • Facebook:
    • nemá enhanced/advanced consent mode
    • ale dá se to udělat DIY
  • Týpek připravil DEMO GTM template, pro anonymní tracking včetně sessions a jejich zdrojů!
  • Public Looker studio template (odkaz v prezentaci)

🎯 Andrej Grajcar – 10+2 out of the box tipov pre rok 2025 ako vyškálovať kampane zase o level vyššie

  • Vyzkoušet AI agent – Manus
  • Andrejova logika: lehký task ChatGPT, těžký task Manus

🎯 Adéla Kožoušková – Jak předcházet fuckupům? Rychlá údržba účtu s AI

  • Tip na Prompt Cowboy – dělá to super prompty ze shit zadání
  • Hezká myšlenka, proč se nesnaží o nějaké hardcore AI automatizace a kouzla: “za 3 měsíce ti vyjde ChatGPT 15, zase se ti to celé rozsype a budeš to dělat znovu”
  • TIP na PPC AI agenta Media Launcher (nebo tak nějak, zjistit)

🎯 Bára Svobodová – AI & Automatizační nástroje: Které vám ušetří čas a které jsou jen hype? Free i placené.

  • Má cool scénář – automatizaci GAds → Make → Slack. Když někdo zvýší neúměrně budget (třeba omylem o nulu navíc), tak mu to pinkne do Slacku zprávu, zda to fakt chtěl takhle moc zvýšit
    • zpoždění tam není
    • pro Metu to nemají (nelze zjistit/sehnat/vytvořit?)
  • Když v Google sheetech napíšeš =AI tak za to můžeš napsat prompt

 

Pokud toto čte někdo, kdo měl přednášku a ve výpisu se nenašel, tak sorry! Neznamená to, že tvoje přednáška byla k ničemu. Jen jsem se asi zrovna venku socializoval a prostě jsem ji neslyšel. Tak se omlouvám! 👀

Jako správný geek musím závěrem ocenit i detaily typu personalizované jmenovky. Jelikož jsem 2 měsíce zpátky pořádal svojí svatbu, umím si představit tu jebačku, co si někdo dal s tím, aby měl každý ze 70 účastníků na svojí jmenovce nejen svoje jméno, ale i firmu kde pracuje, v jakém pokoji je ubytovaný a co má k obědu i večeři každý den.

Zdroj: Instagram @uLab.rocks

Ještě jednou díky moc uLabu za organizaci a všem prezentujícím za sdílení svého know-how! Otevřenost a sdílnost české PPC komunity je naprosto unikátní a troufám si říct, že i díky akcím jako tato je úroveň PPC kampaní v ČR extrémně vysoká.

Těším se zase příště!

Ať se daří! 🔥

Související články

Slavíme 2 roky fungování týmu jirischaffer.cz!

V září 2025 jsme oslavili 2 roky fungování našeho týmu seniorních PPC specialistů. Pamatuji si to jako včera, když jsem hledal svého prvního kolegu a vedl první pohovory z pozice zaměstnavatele.

Celý článek

Jak zvýšit atraktivitu vašich textových inzerátů o 30 %?

Jak zaujmout reklamou i v komplikovaném B2B byznysu? V případové studii klienta 3+K Kraus ukazuji, jak pomocí Value Proposition Canvasu zvyšujeme atraktivitu textových PPC inzerátů a snižujeme cenu za proklik. Mrkněte, jak konkrétně útočíme na obavy i potřeby zákazníků. A jak to můžete udělat taky.

Celý článek

První rok budování agentury aneb splnil jsem cíle na 2024?

Shrnutí po roce od přechodu z freelancera na budování týmu seniorních PPC Specialistů. Vyhodnocení cílů z minulého roku, stanovení cílů na 2025

Celý článek

Záloha Google Analytics Universal [ZDARMA]

Universal Analytics končí a s ním i přístup k vašim historickým datům. Připravil jsem jednoduchý step-by-step video návod, jak si během 5 minut vše zálohovat. Ať už do PDF, CSV nebo Google Sheets. Bez zbytečné omáčky, bez nutnosti technických znalostí. Stačí pár kliků a máte klid.

Celý článek

Po 7 letech končím na volné noze a stavím tým PPC Specialistů. Proč?

Jak jsem přemýšlel nad tím, když jsem se rozhodl skočit z volné nohy do budování týmu specialistů? O tom v dnešním příspěvku :)

Celý článek

Jak výkonnostní reklamou generovat relevantní poptávky?

Více poptávek neznamená více byznysu. Pokud inzerujete na Googlu, Seznamu nebo Facebooku, možná už víte, že reklamní systémy se nezajímají o kvalitu kontaktů, které vám doručí. Vydělávají na kvantitě. V této případové studii vám ukážeme, jak jsme pro soutěž Nápad roku zkrotili algoritmy tak, aby přinášely více opravdu kvalitních přihlášek.

Celý článek

Reálné využití AI nástrojů v PPC reklamě pro váš eshop

Na Czech Online Expo jsem ukázal, jak AI reálně využít v PPC reklamě. Od analýzy dat, přes optimalizaci feedů až po tvorbu textů a vizuálů. Žádné teorie, ale nástroje, které můžete nasadit hned.

Celý článek

Využití AI nástrojů pro PPC Specialisty #2

AI nástroje se za poslední měsíce zase posunuly. Některé jsou chytřejší, jiné pořád kreslí ruce se šesti prsty. Co se za čtvrt roku změnilo a které vychytávky už mají smysl pro PPC specialisty? Mrkněte na čerstvou aktualizaci z mojí přednášky na PPC Date.

Celý článek