Přejít na obsah

Zpět

První rok budování agentury aneb splnil jsem cíle na 2024?

Jiří Schaffer

Shrnutí po roce od přechodu z freelancera na budování týmu seniorních PPC Specialistů. Vyhodnocení cílů z minulého roku, stanovení cílů na 2025

Minulý rok touto dobou, jsem seděl v coworkingu na Bali, popíjel Coronu a plánoval rok 2024. Tehdy jsem v tomto článku stanovil konkrétní cíle a plány na 2024.

Dnes se tak jasně a transparentně můžeme podívat na to, co se podařilo, nepodařilo, kde jsem se mýlil a kde naopak posunul. V rámci své každoroční rekapitulace se k těmto cílům pravidelně vracím, reviduji a plánuji další kroky. Tohle ohlédnutí se snažím dělat každý měsíc a kvartál, ale přeci jen toto roční ohlédnutí má tak nějak větší grády :))

Přijal jsem 2 nové kolegy. Kdo chybí?

Hlavním cílem na rok 2024 bylo mít tým 5 lidí, což znamenalo přijmout 3 nové kolegy/ně. Z toho měli být 2 specialisti a jedna asistent/ka. Dva specialisty jsem přijal, asistentku ne. Takže než abych si ušetřil práci, tak si akorát nakládám :))

Zde se neshoduji s obvyklým názorem lidí v mojí pozici, že musím na asistentku házet každý malý prst, které CEO přece nemůže řešit! Já naopak zastávám Kaizen philosophy, která vysvětluje důležitost drobných zlepšení každý den. Hezky to vysvětluje Steven Barlett v jednom ze svých podcastů.

Nicméně chápu, že repetitivní operativu, která nás extra neposouvá, ale je potřeba ji udělat, dřív nebo později budu muset předat. Každopádně ta hranice mezi repetitivním taskem a “ďábel se skrývá v detailu“ je někdy až podezřele tenká 🙂

Měli jsme mít 30-40 klientů, kolik jich máme?

Plán byl se ve 4 specialistech starat o 30-40 klientů. Zde jsem měl špatný odhad. 10 klientů / specialista jsem odhadoval jako 10 nejmenších možných klientů, co nám dává smysl řešit. Realita je taková, že specialista nespravuje 10 klientů, ale spíš 6-7 a byznysově to hezky vychází. Zde jsem tedy za plánem, ale spíše kvůli špatnému odhadu, kolik každý specialista bude obstarávat klientů. Finančně to sedí.

Rok 2024 – rok budování základů

Do roku 2024 jsem vstupoval s jedním kolegou, Standou. Ruku na srdce, ono to ve dvou lidech není extra složité. Ta komunikace je velmi přímočará mezi dvěma lidmi.

Věděl jsem však, že cílem není být ve dvou, ale cílem je 10 úzce specializovaných seniorních PPC Specialistů. Takže už ve dvou lidech jsem stavěl firemní Freelo, Notion, Slack, procesy. Nahrávám how-to-do video-návody, co můžou specialisti rovnou posílat klientům na nejčastější otázky, atd. atd.

Prostě stavím systém, který byl pro dva lidi overkill, ale profitabilní tým 10 lidí se bez něj neobejde. Tohle začáteční “zbytečné“ úsilí se mi teď bohatě vrací.

V roce 2024 tak vznikl i brand manuál, obsahový plán s Ondrou Pospíšilem, naše marketingová strategie s Davidem Pokorným na rok 2025. No a spoustu dalších super věcí! Teď to ještě uvést k životu :))

Stále platí, že po přechodu z volné nohy do pozice budování týmu mě to extrémně baví. Ovšem vidím, že by spousta věcí šlo dělat lépe. Stále si musím připomínat, že některé věci prostě trvají. Velmi se mnou rezonovala myšlenka “můžeš si splnit všechny cíle v životě, ale nemůžeš je splnit všechny najednou“.

Jak se dařilo mému psaní:

Tohle je ostuda. Rok 2023 jsem končil s 184 odběrateli mého newsletteru, nyní jsem na 308. V minulém roce jsem vydal pouze 5 plnohodnotných článků a jen asi dvě desítky LI postů. Jednoduše klientská práce měla přednost.

Stále platí, že po přechodu z volné nohy do pozice budování týmu mě to extrémně baví. Ovšem vidím, že by spousta věcí šlo dělat lépe. Stále si musím připomínat, že některé věci prostě trvají. Velmi se mnou rezonovala myšlenka “můžeš si splnit všechny cíle v životě, ale nemůžeš je splnit všechny najednou“.

Jak se dařilo mému psaní:

Tohle je ostuda. Rok 2023 jsem končil s 184 odběrateli mého newsletteru, nyní jsem na 308. V minulém roce jsem vydal pouze 5 plnohodnotných článků a jen asi dvě desítky LI postů. Jednoduše klientská práce měla přednost.

Meziroční nárůst 2,5x organického dosah příspěvků na LinkedInu. Nárůst reportující přímo LI (2 162 %) je nesmysl.

Živé přednášky:

Jednoznačný přednáškový highlight celého roku byla přednáška hned v únoru 2024 na COE pro 450 lidí. Obecně COE pro mě byla z byznysového pohledu velmi povedená akce. Jak z toho vytřískat maximum jsem již psal ZDE.

Mojí přednášku na COE navštívilo přes 450 lidí. S hodnocením 4,8/5 byla jedna z nejlepších v rámci expa.

Krom Czech Online Expa jsem mluvil na Marketing Festivalu v rámci mini PPC Campu a vedl jsem round table od Taste v rámci PPC Date.

Round Table od Taste v rámci PPC Date upřímně nehodnotím úplně pozitivně. Nejsem si jistý tímto formátem a myslím, že ani Taste si jím není jistý. Nicméně shit happens, zkouším, hledám cesty, je v pohodě, že občas něco nevyjde podle představ.

První výraznější propad ve fakturaci

Podnikám něco přes 8 let. Obzvlášť na volné noze byl můj příjem absolutně stabilní s minimálními měsíčními výkyvy a v čase pomalu rostl. Nicméně teď v srpnu-říjnu 2024 se to nějak sešlo, jednoho klienta nám zdárně přebrala konkurence, jeden plánovaně skončil a dva klienti zabalili byznys úplně. Prakticky z měsíce na měsíc jsme tak přišli o fakturaci v hodnotě asi tří průměrných českých platů. Poprvé jsem tak zažil větší finanční propad.

Samotného mě zajímalo, jak budu na něco takového reagovat. A vlastně mě těší, že hlavou tohle zvládám úplně v pohodě. Naopak mi to dodalo chuť do toho ještě víc šlápnout, ještě víc tvořit a dělat věci ještě lépe. V listopadu jsme přibrali dalšího kolegu!

Nezapomněl jsem žít život 🙏

V každodenním shonu mi občas připadá, že se toho zase tolik neděje. Tyhle ohlédnutí za rokem jsou vlastně super v tom, že si člověk uvědomí, co vše zažil, čím si prošel, co se naučil, kde byl.

Takže krom výše uvedeného (primárně pracovního) se mi povedlo zasnoubit, odjet dovolené Bali-Tenerife-Dolomity-Seychely, noční výšlap a východ slunce na Pico del Teide, oslavil jsem 30. narozeniny, zainvestoval jsem dost do zdraví (krevní a genetické testy), začal jsem se učit na nášlapech a úspěšně si na nich zlomil ruku :))

Jo a pořádal jsem pro tým 2x teambuilding! Zrovna na tohle by se ta asistentka hodila :)).

Co v roce 2025?!

Tak, Substack už mi hlásí, že jsem překročil délku emailu. Tak se omlouvám svým dvěma newsletterovým čtenářům. Vezmu to hopem, ať je za rok zase co rekapitulovat!

Já + 6 specialistů

V minulém roce jsem přijal 2 nové kolegy, nikdo mi neodešel. Tento rok bych chtěl přijmout další 3 kolegy na pozici seniorního PPC Specialisty Celkem by nás tak mělo být 7 k 31. 12. 2025.

K tomu musím sehnat dvorního grafika na pár desítek hodin měsíčně. Cítím, že to nás hodně brzdí v naší interní propagaci.

Vyhnu se stanovování cílů ohledně počtu klientů, to se ukázalo dost zrádné. Cílem ovšem je mít pozitivní cashflow na každém z těchto specialistů.

Přerod z JÁ Jiří Schaffer na MY Jiří Schaffer

Kdo sleduje mojí práci ví, že již přes rok pracuji v týmu a já osobně už nové klienty nespravuji. Pro veřejnost to však tak čitelné není. Začátkem tohoto roku tedy proběhne přerod napříč mojí online komunikací z JÁ Jiří Schaffer na MY Jiří Schaffer. Aktualizace webu už se kreslí.

Krom Google Ads a Skliku spravujeme i Metu

Když jsem začal tým stavět, udělal jsem si analýzu trhu a zjistil jsem, že je tu řada firem, co spravují pouze Metu, případně komplet PPCčka. Pouze Google Ads a Sklik spravují spíš freelanceři než celé firmy.

Bylo tak nasnadě se diferenciovat právě tímto úzkým zaměřením a Metu nabídnout až v rámci nějakého upsellu při osobním kontaktu. Zároveň já osobně jsem k tomu měl nejblíže, protože jsem na klasických PPC systémech vyrůstal.

Zpětně se toto úzké zaměření neukazuje jako výhoda (nebo ji neumím dostatečně prodat). Cca polovina poptávek tak jako tak obsahuje krom klasických PPC systému i Metu. Nebudeme ji tak tajit a najdeme diferenciaci jinde. Například v 👇

Focus na leadgen projekty

…ale o tom zase jindy! 🙂

Tak jo, konec vykecávání a jdeme se pustit do realizace! Všem, kdo jste se dočetli až sem (i těm, kdo sem prostě doscrollovali), přeji vše nejlepší do nového roku!

Ať se daří! 🔥

Související články

Jak zvýšit atraktivitu vašich textových inzerátů o 30 %?

Jak zaujmout reklamou i v komplikovaném B2B byznysu? V případové studii klienta 3+K Kraus ukazuji, jak pomocí Value Proposition Canvasu zvyšujeme atraktivitu textových PPC inzerátů a snižujeme cenu za proklik. Mrkněte, jak konkrétně útočíme na obavy i potřeby zákazníků. A jak to můžete udělat taky.

Celý článek

Záloha Google Analytics Universal [ZDARMA]

Universal Analytics končí a s ním i přístup k vašim historickým datům. Připravil jsem jednoduchý step-by-step video návod, jak si během 5 minut vše zálohovat. Ať už do PDF, CSV nebo Google Sheets. Bez zbytečné omáčky, bez nutnosti technických znalostí. Stačí pár kliků a máte klid.

Celý článek

Po 7 letech končím na volné noze a stavím tým PPC Specialistů. Proč?

Jak jsem přemýšlel nad tím, když jsem se rozhodl skočit z volné nohy do budování týmu specialistů? O tom v dnešním příspěvku :)

Celý článek

Jak výkonnostní reklamou generovat relevantní poptávky?

Více poptávek neznamená více byznysu. Pokud inzerujete na Googlu, Seznamu nebo Facebooku, možná už víte, že reklamní systémy se nezajímají o kvalitu kontaktů, které vám doručí. Vydělávají na kvantitě. V této případové studii vám ukážeme, jak jsme pro soutěž Nápad roku zkrotili algoritmy tak, aby přinášely více opravdu kvalitních přihlášek.

Celý článek

Reálné využití AI nástrojů v PPC reklamě pro váš eshop

Na Czech Online Expo 2024 jsem ukázal, jak AI reálně využít v PPC reklamě. Od analýzy dat, přes optimalizaci feedů až po tvorbu textů a vizuálů. Žádné teorie, ale nástroje, které můžete nasadit hned.

Celý článek

Využití AI nástrojů pro PPC Specialisty #2

AI nástroje se za poslední měsíce zase posunuly. Některé jsou chytřejší, jiné pořád kreslí ruce se šesti prsty. Co se za čtvrt roku změnilo a které vychytávky už mají smysl pro PPC specialisty? Mrkněte na čerstvou aktualizaci z mojí přednášky na PPC Date.

Celý článek

PPC kurz pro Digisemestr Online

Od základů po pokročilé techniky. Krok za krokem založení prvních kampaní, vysvětlení základních pravidel PPC kampaní, jak si zefektivnit práci pomocí Google Ads Editoru a spousty dalšího.

Celý článek