Slavíme 2 roky fungování týmu jirischaffer.cz!
V září 2025 jsme oslavili 2 roky fungování našeho týmu seniorních PPC specialistů. Pamatuji si to jako včera, když jsem hledal svého prvního kolegu a vedl první pohovory z pozice zaměstnavatele.

Od té doby se náš boy-band rozrostl na 5 členů a já z toho mám každý den čím dal větší radost (Jirka G. bohužel na focení chyběl). Dnes bych se rád ohlédnul a shrnul nejdůležitější milníky, pocity a myšlenky za poslední 2 roky.
Naše specializace vs Co klienti poptávají 🎯
Když jsem tým zakládal, prvotní myšlenka byla taková, že se budeme soustředit čistě na klasická PPCčka Google Ads/Sklik. Prostě takový Handlíř nebo Bartoš, ale na PPCčka. Když to funguje jim, musí to fungovat i nám. To dá rozum, ne?
No, praxe byla trochu jiná. Když už nás někdo poptal, tak krom klasických PPCček chtěl stejně spravovat i Metu. A my jsme ji spravovali, jen jsme to veřejně nekomunikovali!
Cca po roce jsem tuhle naší komunikaci zpivotoval k tomu, že děláme prostě (obecně) výkonnostní reklamu, tedy Google Ads, Sklik i Metu. Pro klienty to začalo být najednou výrazně čitelnější a naše diferenciace na trhu, že jsme tým seniorních specialistů pod jménem Jiří Schaffer, je stále relevantní.
Současně se změnou naší komunikace jsem začal hledat i trochu jiné specialisty. Původně jsem hledal specialistu, co odbaví vše. Supermana. Jednorožce, co umí nejen výborně reklamní systémy, ale ještě umí skvěle komunikovat s klientem, má precizní time-management, je organizovaný a není mu 50+. To je jehla v kupce sena. Když jsem specialisty rozdělil na klasické PPCčkaře a Meta specialisty, kvalita zájemců o práci se výrazně zlepšila.
MY Jiří Schaffer, newsletter, blog 🔥
Až poměrně nedávno jsem překlopil naší komunikaci z JÁ Jiří Schaffer do MY Jiří Schaffer. Kluci byli přiznaný od prvního dne, kdy jsem tým začal stavět. Nikdy jsem je nijak neskrýval. Naopak je beru i na úvodní cally s klienty, než se zakázka vůbec podepíše, aby klient nekupoval “zajíce v pytli”. Vzájemně se oťukají, zjistí, jestli tam je ta chemie, která je pro spolupráci potřebná.
Ale veřejně, pro lidi, kteří neznali mojí práci to mohlo působit, že pracuji sám jako freelancer.
Předělali jsme web, komplet sociální sítě, veškeré zápisy a medailonky. A sám sebe jsem přesunul z pozice freelancera-specialisty do role manažera i veřejně.
Nově také vznikl blog i newsletter. Zde vidím, že bude ještě hodně práce. Odborného PPC obsahu je tady šíleně moc. Ulab, Hanka Kobzová, i další, dělají dobrou práci. Tady to budu chtít postavit více na mých zkušenostech s budováním agentury, příběhu, zákulisních informací a příkladech z klientské praxe. To bude mít pro čtenáře vyšší hodnotu než další PPC blog.

Přesun z role specialisty na roli manažera
Až začátkem tohoto roku jsem se definitivně přesunul z role specialisty a nyní je můj hlavní cíl rozvíjet firmu. Pořád si držím expertízu v PPC kampaních, ale spíše po strategické rovině. Přeci jen pořád mám nad projekty určitou supervizi a dávám svoje jméno na špalek.
U nás, malých firem, je problém, že founder je taková coura pro všechno. Řeším nábor, rozvoj týmu, naší propagaci, new business, spokojenost klientů a tisíc dalších věcí. Teď zrovna třeba krabice na vánoční dárky pro partnery/klienty 🙂
Velmi se mnou rezonuje myšlenka Tomáše Havryluka z letošní Leadership konference, kdy popisoval práci majitelů malých firem, kteří souběžně “jednou rukou vaří, druhou rukou uklízí”. Tedy, že na jedné straně se snaží posouvat firmu dopředu, ale na druhé straně se snaží ukočírovat vše, co v mezičase vzniká uvnitř firmy. Tak se přesně cítím. Úplný Pohlreich!
Dává to finančně smysl? 💸
Zkráceně? Dává. Od 3-4 lidech v týmu. Ale kdyby byly finance můj jediný životní cíl, určitě bych si nezakládal agenturu. Mám ovšem velkou radost, že se mi podařilo postavit takovou strukturu, která dá klukům, troufnu si říct, hezky vydělat, není pro klienty vyloženě super drahá, ale kvalita práce je i dle feedbacku špičková. A na konci dne i pro mě něco zbyde :))
Poměrně rychle jsem si zvykl na to, že se každý měsíc prvního probudím a jsem mínus 250-300 tisíc Kč a to ještě bez osobních nákladů. Ale tím, že velká část nákladů jsou fixní, je to celé hrozně dobře predikovatelné. Jasně, občas tam spadne úprava webu za 50k, občas copy za 20k, ale obecně vím +/- přesně, jaké jsou měsíční náklady na provoz celé téhle srandy.
Hned vedle toho mám tabulku příjmů, kde vidím každého klienta, jak dlouho s námi je, kolik nám platí, jaký je churn rate (míra odchodu) a s poměrně velkou pravděpodobností vím, kolik na konci měsíce přiteče do firemní pokladničky. Takové podnikání pro začátečníky. Jasně, v trochu jiných číslech než na volné noze, ale není to raketová věda.
První ukončené spolupráce 💔
Jako freelancer jsem měl svých 6-7 klientů a o ně jsem se staral roky stále dokola. Prakticky jsem neznal to, že by nějaká spolupráce skončila.
Nyní se staráme o nějakých 30 klientů. V tomhle množství už prostě statistiky nějaké spolupráce musí někdy skončit. A nemusí to být z důvodu špatně odvedené práce.
Nejčastější ukončení spolupráce (čti: stalo se nám to 2x) je z důvodu změny vedení u klienta. Do role CMO, CEO nebo marketingových manažerů nastoupí člověk, který si s sebou vezme “svoje lidi”. S tímhle prostě moc nezmůžeme a já to z jejich pozice vlastně i chápu. Hlavní take-away pro nás v tomto je, se kamarádíčkovat s co nejvíce CMOs, kteří naopak mohou dohazovat nás :))
Tak jo! Tolik zápisky, myšlenky a pocity k našemu 2 letému výročí!
Primárně mám mega radost, že mě to stále mega baví a mám drive to posouvat. Každý nový klient a výzva mě neskutečně nabíjí energií. Vidím potenciál, kam to posouvat a vidím, že je to dlouhodobě udržitelné.
Pokud ti dnešní text dával smysl, můžeš mi níže nechat email. Až zase něco napíšu, dozvíš se o tom! 🙂
Ať se daří! 🔥
Související články
Jaký byl PPC Camp 2025 a co jsem si odnesl?
Na PPC Campu 2025 jsem načerpal hromadu inspirace i tipů, které můžeme hned aplikovat do praxe. V článku sdílím, co mě nejvíc zaujalo, co si odnáším a proč tahle akce rozhodně stála za to.
Jak zvýšit atraktivitu vašich textových inzerátů o 30 %?
Jak zaujmout reklamou i v komplikovaném B2B byznysu? V případové studii klienta 3+K Kraus ukazuji, jak pomocí Value Proposition Canvasu zvyšujeme atraktivitu textových PPC inzerátů a snižujeme cenu za proklik. Mrkněte, jak konkrétně útočíme na obavy i potřeby zákazníků. A jak to můžete udělat taky.
První rok budování agentury aneb splnil jsem cíle na 2024?
Shrnutí po roce od přechodu z freelancera na budování týmu seniorních PPC Specialistů. Vyhodnocení cílů z minulého roku, stanovení cílů na 2025
Záloha Google Analytics Universal [ZDARMA]
Universal Analytics končí a s ním i přístup k vašim historickým datům. Připravil jsem jednoduchý step-by-step video návod, jak si během 5 minut vše zálohovat. Ať už do PDF, CSV nebo Google Sheets. Bez zbytečné omáčky, bez nutnosti technických znalostí. Stačí pár kliků a máte klid.
Po 7 letech končím na volné noze a stavím tým PPC Specialistů. Proč?
Jak jsem přemýšlel nad tím, když jsem se rozhodl skočit z volné nohy do budování týmu specialistů? O tom v dnešním příspěvku :)
Jak výkonnostní reklamou generovat relevantní poptávky?
Více poptávek neznamená více byznysu. Pokud inzerujete na Googlu, Seznamu nebo Facebooku, možná už víte, že reklamní systémy se nezajímají o kvalitu kontaktů, které vám doručí. Vydělávají na kvantitě. V této případové studii vám ukážeme, jak jsme pro soutěž Nápad roku zkrotili algoritmy tak, aby přinášely více opravdu kvalitních přihlášek.
Reálné využití AI nástrojů v PPC reklamě pro váš eshop
Na Czech Online Expo jsem ukázal, jak AI reálně využít v PPC reklamě. Od analýzy dat, přes optimalizaci feedů až po tvorbu textů a vizuálů. Žádné teorie, ale nástroje, které můžete nasadit hned.
Využití AI nástrojů pro PPC Specialisty #2
AI nástroje se za poslední měsíce zase posunuly. Některé jsou chytřejší, jiné pořád kreslí ruce se šesti prsty. Co se za čtvrt roku změnilo a které vychytávky už mají smysl pro PPC specialisty? Mrkněte na čerstvou aktualizaci z mojí přednášky na PPC Date.