Přejít na obsah

Zpět

Jak zvýšit atraktivitu vašich textových inzerátů o 30 %?

Jiří Schaffer

Jak zaujmout reklamou i v komplikovaném B2B byznysu? V případové studii klienta 3+K Kraus ukazuji, jak pomocí Value Proposition Canvasu zvyšujeme atraktivitu textových PPC inzerátů a snižujeme cenu za proklik. Mrkněte, jak konkrétně útočíme na obavy i potřeby zákazníků. A jak to můžete udělat taky.

V případové studii Jak výkonnostní reklamou propagovat složitý byznys jsem popsal řadu tipů a triků, jak u klienta 3+K Kraus zvyšujeme počet poptávek po výrobě minipivovarů pomocí online reklamy.

Bod, který s čtenáři nejvíce rezonoval, bylo využití Value Proposition Canvasu (dále jen VPC), pro zvyšování atraktivity textových reklam ve vyhledávání na Googlu a Seznamu. Tak se na to pojďme podívat podrobněji!

Proč by vás zvyšování atraktivity reklam mělo vůbec zajímat?

Vyšší relevance = Nižší náklady za reklamu

Správci PPC kampaní vědí, že inzerce na Googlu není pouze o tom, který inzerent více zaplatí. Významnou roli hraje i to, kdo má kvalitnější, atraktivnější a relevantnější inzerát. Ale nebudu vás tahat za fusekli, rozpočet samozřejmě hraje velkou roli 🙂

Nicméně s relevantnějším inzerátem roste míra prokliku (CTR), čímž od Googlu získáváte vyšší hodnocení v rámci aukce o reklamní prostor a tím si můžete snížit cenu za proklik (CPC), jak vidíte na grafu níže

Jak zvyšovat atraktivitu inzerátů?

Kdy vám reklama přijde obecně zajímavější? Když zabrnká na ty správné struny ve vaší mysli. Ať už to jsou vaše touhy, přání, nebo naopak obavy a strachy. V tu chvíli věnujete reklamě větší pozornost.

No a jak zabrnkat na ty správné struny u vašich potenciálních zákazníků? No musíte vědět, jaké touhy nebo obavy vaši zákazníci mají! K tomu vám poslouží již zmíněný Value Proposition Canvas.

Value Proposition Canvas vzniká na základě kvalitativního i kvantitativního výzkumu mezi vašimi potenciálními klienty a zákazníky.

Jasně, zpracovávat VPC čistě pouze pro účely PPC kampaní by bylo asi trochu přehnané. Jsem si však jistý, že každý byznys by měl mít VPC zpracovaný, pracovat s ním a používat ho pro všechny své výstupy.

Zde se PPC reklamy krásně propojí s vaším podnikáním, komunikace bude jednotná napříč kanály a co je nejdůležitější, vaši zákazníci vám budou rozumět a věřit.

Value Proposition Canvas vzniká na základě kvalitativního i kvantitativního výzkumu mezi vašimi potenciálními klienty a zákazníky.

Jasně, zpracovávat VPC čistě pouze pro účely PPC kampaní by bylo asi trochu přehnané. Jsem si však jistý, že každý byznys by měl mít VPC zpracovaný, pracovat s ním a používat ho pro všechny své výstupy.

Zde se PPC reklamy krásně propojí s vaším podnikáním, komunikace bude jednotná napříč kanály a co je nejdůležitější, vaši zákazníci vám budou rozumět a věřit.

Nejste si jisti, jak zvýšit atraktivitu vašich PPC reklam?

U klienta 3+K Kraus prodáváme pomocí PPC reklamy pivovary v hodnotě 5-10 milinů Kč. Ozvěte se mi a probereme i váš byznys.

Praktická ukázka řekne více než tisíc slov

Jak s VPC pracujeme u klienta 3+K Kraus? Jak můžete vidět na screenshotu výše, tak hlavním produktem-službou klienta je výroba minipivovarů (a kompletní instalace, následný servis i pomoc s legislativou…).

Zákazníci mají nejčastěji obavy z toho, že se v celém procesu prostě nevyznají. Mají strach ze složitosti. Tyto obavy lze odbourat pár slovy: “celým procesem vás provedeme, výroba na klíč“ apod.

Co naopak chtějí? Chtějí si uvařit vlastní pivo. Nejčastěji tak zvýšit zisk své restaurace, ale také si splnit sen a mít svojí značku piva. Všechny tyto touhy je potřeba nacpat do 30 znaků hlavních nadpisů inzerátů a zobrazit je ve vyhledávání na Googlu.

Samozřejmě je důležité, aby se s VPC pracovalo nejen v inzerátech, ale i na celém webu. Pomocí reklamy jste získali pozornost, potenciální zákazník se rozhodl vám dát šanci, protože s tím reklama rezonovala. Vstupuje na váš web a zde by mělo vyprávění příběhu pokračovat.

O tom ale zase příště :))

 

Ať se daří 🔥

Jiří Schaffer