Přejít na obsah

Zpět

Jak zvýšit atraktivitu vašich textových inzerátů o 30 %?

Jiří Schaffer

Jak zaujmout reklamou i v komplikovaném B2B byznysu? V případové studii klienta 3+K Kraus ukazuji, jak pomocí Value Proposition Canvasu zvyšujeme atraktivitu textových PPC inzerátů a snižujeme cenu za proklik. Mrkněte, jak konkrétně útočíme na obavy i potřeby zákazníků. A jak to můžete udělat taky.

V případové studii Jak výkonnostní reklamou propagovat složitý byznys jsem popsal řadu tipů a triků, jak u klienta 3+K Kraus zvyšujeme počet poptávek po výrobě minipivovarů pomocí online reklamy.

Bod, který s čtenáři nejvíce rezonoval, bylo využití Value Proposition Canvasu (dále jen VPC), pro zvyšování atraktivity textových reklam ve vyhledávání na Googlu a Seznamu. Tak se na to pojďme podívat podrobněji!

Proč by vás zvyšování atraktivity reklam mělo vůbec zajímat?

Vyšší relevance = Nižší náklady za reklamu

Správci PPC kampaní vědí, že inzerce na Googlu není pouze o tom, který inzerent více zaplatí. Významnou roli hraje i to, kdo má kvalitnější, atraktivnější a relevantnější inzerát. Ale nebudu vás tahat za fusekli, rozpočet samozřejmě hraje velkou roli 🙂

Nicméně s relevantnějším inzerátem roste míra prokliku (CTR), čímž od Googlu získáváte vyšší hodnocení v rámci aukce o reklamní prostor a tím si můžete snížit cenu za proklik (CPC), jak vidíte na grafu níže

Jak zvyšovat atraktivitu inzerátů?

Kdy vám reklama přijde obecně zajímavější? Když zabrnká na ty správné struny ve vaší mysli. Ať už to jsou vaše touhy, přání, nebo naopak obavy a strachy. V tu chvíli věnujete reklamě větší pozornost.

No a jak zabrnkat na ty správné struny u vašich potenciálních zákazníků? No musíte vědět, jaké touhy nebo obavy vaši zákazníci mají! K tomu vám poslouží již zmíněný Value Proposition Canvas.

Value Proposition Canvas vzniká na základě kvalitativního i kvantitativního výzkumu mezi vašimi potenciálními klienty a zákazníky.

Jasně, zpracovávat VPC čistě pouze pro účely PPC kampaní by bylo asi trochu přehnané. Jsem si však jistý, že každý byznys by měl mít VPC zpracovaný, pracovat s ním a používat ho pro všechny své výstupy.

Zde se PPC reklamy krásně propojí s vaším podnikáním, komunikace bude jednotná napříč kanály a co je nejdůležitější, vaši zákazníci vám budou rozumět a věřit.

Value Proposition Canvas vzniká na základě kvalitativního i kvantitativního výzkumu mezi vašimi potenciálními klienty a zákazníky.

Jasně, zpracovávat VPC čistě pouze pro účely PPC kampaní by bylo asi trochu přehnané. Jsem si však jistý, že každý byznys by měl mít VPC zpracovaný, pracovat s ním a používat ho pro všechny své výstupy.

Zde se PPC reklamy krásně propojí s vaším podnikáním, komunikace bude jednotná napříč kanály a co je nejdůležitější, vaši zákazníci vám budou rozumět a věřit.

Nejste si jisti, jak zvýšit atraktivitu vašich PPC reklam?

U klienta 3+K Kraus prodáváme pomocí PPC reklamy pivovary v hodnotě 5-10 milinů Kč. Ozvěte se mi a probereme i váš byznys.

Praktická ukázka řekne více než tisíc slov

Jak s VPC pracujeme u klienta 3+K Kraus? Jak můžete vidět na screenshotu výše, tak hlavním produktem-službou klienta je výroba minipivovarů (a kompletní instalace, následný servis i pomoc s legislativou…).

Zákazníci mají nejčastěji obavy z toho, že se v celém procesu prostě nevyznají. Mají strach ze složitosti. Tyto obavy lze odbourat pár slovy: “celým procesem vás provedeme, výroba na klíč“ apod.

Co naopak chtějí? Chtějí si uvařit vlastní pivo. Nejčastěji tak zvýšit zisk své restaurace, ale také si splnit sen a mít svojí značku piva. Všechny tyto touhy je potřeba nacpat do 30 znaků hlavních nadpisů inzerátů a zobrazit je ve vyhledávání na Googlu.

Samozřejmě je důležité, aby se s VPC pracovalo nejen v inzerátech, ale i na celém webu. Pomocí reklamy jste získali pozornost, potenciální zákazník se rozhodl vám dát šanci, protože s tím reklama rezonovala. Vstupuje na váš web a zde by mělo vyprávění příběhu pokračovat.

O tom ale zase příště :))

 

Ať se daří 🔥

Jiří Schaffer

Související články

První rok budování agentury aneb splnil jsem cíle na 2024?

Shrnutí po roce od přechodu z freelancera na budování týmu seniorních PPC Specialistů. Vyhodnocení cílů z minulého roku, stanovení cílů na 2025

Celý článek

Záloha Google Analytics Universal [ZDARMA]

Universal Analytics končí a s ním i přístup k vašim historickým datům. Připravil jsem jednoduchý step-by-step video návod, jak si během 5 minut vše zálohovat. Ať už do PDF, CSV nebo Google Sheets. Bez zbytečné omáčky, bez nutnosti technických znalostí. Stačí pár kliků a máte klid.

Celý článek

Po 7 letech končím na volné noze a stavím tým PPC Specialistů. Proč?

Jak jsem přemýšlel nad tím, když jsem se rozhodl skočit z volné nohy do budování týmu specialistů? O tom v dnešním příspěvku :)

Celý článek

Jak výkonnostní reklamou generovat relevantní poptávky?

Více poptávek neznamená více byznysu. Pokud inzerujete na Googlu, Seznamu nebo Facebooku, možná už víte, že reklamní systémy se nezajímají o kvalitu kontaktů, které vám doručí. Vydělávají na kvantitě. V této případové studii vám ukážeme, jak jsme pro soutěž Nápad roku zkrotili algoritmy tak, aby přinášely více opravdu kvalitních přihlášek.

Celý článek

Reálné využití AI nástrojů v PPC reklamě pro váš eshop

Na Czech Online Expo 2024 jsem ukázal, jak AI reálně využít v PPC reklamě. Od analýzy dat, přes optimalizaci feedů až po tvorbu textů a vizuálů. Žádné teorie, ale nástroje, které můžete nasadit hned.

Celý článek

Využití AI nástrojů pro PPC Specialisty #2

AI nástroje se za poslední měsíce zase posunuly. Některé jsou chytřejší, jiné pořád kreslí ruce se šesti prsty. Co se za čtvrt roku změnilo a které vychytávky už mají smysl pro PPC specialisty? Mrkněte na čerstvou aktualizaci z mojí přednášky na PPC Date.

Celý článek

PPC kurz pro Digisemestr Online

Od základů po pokročilé techniky. Krok za krokem založení prvních kampaní, vysvětlení základních pravidel PPC kampaní, jak si zefektivnit práci pomocí Google Ads Editoru a spousty dalšího.

Celý článek

Využití AI nástrojů pro PPC Specialisty

AI nástroje vlétly do marketingu i PPC reklam bez zaklepání. Ale jak je skutečně využívají PPC specialisté? Na PPC Campu jsem sdílel výsledky průzkumu i konkrétní tipy, kde AI opravdu šetří čas a kde má smysl ji zapojit. Pokud nechceš, aby ti ujel vlak, jsi tu správně! :)

Celý článek