Po 7 letech končím na volné noze a stavím tým PPC Specialistů. Proč?
Jak jsem přemýšlel nad tím, když jsem se rozhodl skočit z volné nohy do budování týmu specialistů? O tom v dnešním příspěvku :)

Tento článek píšu jak pro sebe, tak pro vás. Pro vás, protože to třeba někoho inspiruje. Sám bych byl za podobný text před pár lety vděčný.
A pro sebe, protože až se za pár měsíců-let budu chytat za hlavu, co jsem si to tady zase vymyslel, tak abych měl svoje aktuální myšlenky černé na bílém 🙂
Navíc v době, kdy ostřílené pušky z oboru, kteří podnikli stejný přerod z freelancera na agenturu, veřejně komunikují, proč je vlastně lepší zůstat freelancer.
Jak rád říkám: Pohodlí je nepřítel pokroku. A tak se zase pouštím do něčeho, o čem vím pramálo a jen tuším, jak by to mohlo fungovat. Ostatně stejně, jako když jsem před lety, po bakaláři, přerušil vysokou školu, naskočil na volnou nohu a jen snil o dnešní situaci. Tak si to pojďme rozebrat:
Poprvé vsázím na svojí intuici. Ale…
Jsem velmi racionální člověk. Co neměřím, to neexistuje. Doma mám občas zle, třeba jako posledně, když jsme se bavili o koupi kávovaru a já začal počítat, při kolika šálcích denně maximalizujeme užitek.
Možná je to věkem, zkušenostmi, co já vím. Ale i já, takto „nemocný“ člověk, se učím naslouchat své pocity. Jemné věci. Nuance. Při jaké hudbě mám husí kůži. U jakých témat jsem jako na trní. Co se mnou rezonuje a co vůbec. Někdo by řekl, že musíš mít misi, vizi, najít svůj Ikigai. Já říkám, že stačí nebýt debil a sledovat, kam tě to táhne.
Tento přerod neprovádím bez rozmyslu. Naopak. Poslední 2 roky to intenzivně zvažuji a rok na tom makám. A jak mám ve zvyku, když na něčem makám, dělám to pořádně a s těmi nejlepšími. Proto jsem se spojil s Lukášem Pítrou, který mi s přechodem na tým specialistů strategicky pomáhá.

Když Lukáš viděl moje psychologické testy, řekl mi vlastně něco v tom smyslu, že jsem docela magor, že jsme si v ledasčem podobní a že to je přesně ten důvod, proč on nemá agenturu :))
Nezůstat stát na místě.
Jsem si vědom procesu hédonické adaptace. Stejně jako si zvyknete na nepříznivou situaci, zvyknete si na to, když všechno běží jak po másle. Prostě se daří, normálka.
Ač jsem vděčný za to, že všechno šlape velmi dobře, není to důvod, proč usnout na vavřínech. Stále se snažím hledat balanc mezi současnou situací a nějakým wishful thinking. Jednoduše nepřešlapovat na místě, ale ani nezůstávat hlavou v oblacích. Což mě přivádí k dalšímu tématu, proč se o něco vůbec snažit:
Vnitřní motivace.
Když nemáte na rohlíky, tak je motivace jasná. Ale jaká je vaše motivace se posouvat dál, když všechno šlape jako hodinky?
Zde jsem se hodně vracel do svého dětství. Do doby, kdy celý můj svět byl basketball, wowko a poker. Jasně, motivovala mě výhra. Ale když pominu tento peak dopaminové extáze, nejvíc mě bavilo makat, zlepšovat se, skládat na sebe dovednosti a pak to předvést.
A to je mimochodem i věc, co mi vyšla v psychologických testech. Osobnostně jsem architekt. Budovatel. Prostě mě baví tvořit. Krásně se to zpátky spojuje. I proto buduji velmi rád svůj byznys, ale i byznysy svých klientů. Často dost nad rámec PPCček a své odměny. Protože mě to prostě baví.
Posunout se z role freelancera je (pro mě) tedy přirozený a naprosto logický krok. Největším rizikem by v mojí situaci bylo neriskovat nic.

Realizovat své hodnoty.
Dodnes si pamatuji definici podnikání z vysoké školy: „Podnikání je soustavná činnost provozovaná za účelem dosažení zisku“. Jasně, peníze jsou potřeba a nežiju na obláčku.
Nicméně podnikání beru jako prostor, kde mohu realizovat své hodnoty. Svoboda se více či méně promítá ve většině mých hodnot. Vedle finanční a časové svobody je to i lokační svoboda. Svoboda si vybrat, s kým budu pracovat. Pro koho budu pracovat. Na čem budu pracovat.
Pomoc ostatním. Mít vliv, dopad. Něco vytvořit a nakonec tu i něco nechat. Neumím si představit jiné prostředí, než podnikatelské, kde by toto bylo realizovatelné.
Ekonomické (a jiné) cíle.
I když tohle všechno je hrozně krásné, kdyby to nedávalo ekonomický smysl, určitě bych se do toho nepustil. Na to jsem moc racionální. Na ROI koukám nejen v Google Ads, ale i ve svém podnikání. Mimo to musím konkrétně zmínit:
- Úzce specializovaný tým 8-10 PPC Specialistů.
- Kde jsme všichni na stejné vlně (hlavně lidsky!).
- V unikátním prostředím, které nebudou chtít opustit.
- 100 % remote.
- S průměrnou mzdou minimálně o 50 % vyšší než je průměr trhu.
- 100 stabilních dlouhodobých klientů.
- Do 31. 12. 2026.
Tak jo! Paráda. Tímto bych svůj výčet uzavřel. Něco si musím nechat na pokec u chlebíčku po nějaké marketingové konferenci! (S kým se vidím na Marketing Festivalu 2024?!)
Těch pár z vás, kteří moji práci sledujete, víte, že jsem před pár měsíci hledal svého prvního kolegu. Odezva, která se po zveřejnění mojí nabídky vzedmula, mě neskutečně překvapila a ozvalo se spousta naprosto božích lidí.
Borec, kterého vidíte na úvodní fotce je nový kolega Standa. A všechna čest i Standovi, protože opustit velmi dobré místo v agentuře, aby se se mnou vrhnul do něčeho nejistého, chce taky značný kus odvahy!
Díky za přečtení,
Ať se daří! 🔥
Související články
Jak zvýšit atraktivitu vašich textových inzerátů o 30 %?
Jak zaujmout reklamou i v komplikovaném B2B byznysu? V případové studii klienta 3+K Kraus ukazuji, jak pomocí Value Proposition Canvasu zvyšujeme atraktivitu textových PPC inzerátů a snižujeme cenu za proklik. Mrkněte, jak konkrétně útočíme na obavy i potřeby zákazníků. A jak to můžete udělat taky.
První rok budování agentury aneb splnil jsem cíle na 2024?
Shrnutí po roce od přechodu z freelancera na budování týmu seniorních PPC Specialistů. Vyhodnocení cílů z minulého roku, stanovení cílů na 2025
Záloha Google Analytics Universal [ZDARMA]
Universal Analytics končí a s ním i přístup k vašim historickým datům. Připravil jsem jednoduchý step-by-step video návod, jak si během 5 minut vše zálohovat. Ať už do PDF, CSV nebo Google Sheets. Bez zbytečné omáčky, bez nutnosti technických znalostí. Stačí pár kliků a máte klid.
Jak výkonnostní reklamou generovat relevantní poptávky?
Více poptávek neznamená více byznysu. Pokud inzerujete na Googlu, Seznamu nebo Facebooku, možná už víte, že reklamní systémy se nezajímají o kvalitu kontaktů, které vám doručí. Vydělávají na kvantitě. V této případové studii vám ukážeme, jak jsme pro soutěž Nápad roku zkrotili algoritmy tak, aby přinášely více opravdu kvalitních přihlášek.
Reálné využití AI nástrojů v PPC reklamě pro váš eshop
Na Czech Online Expo 2024 jsem ukázal, jak AI reálně využít v PPC reklamě. Od analýzy dat, přes optimalizaci feedů až po tvorbu textů a vizuálů. Žádné teorie, ale nástroje, které můžete nasadit hned.
Využití AI nástrojů pro PPC Specialisty #2
AI nástroje se za poslední měsíce zase posunuly. Některé jsou chytřejší, jiné pořád kreslí ruce se šesti prsty. Co se za čtvrt roku změnilo a které vychytávky už mají smysl pro PPC specialisty? Mrkněte na čerstvou aktualizaci z mojí přednášky na PPC Date.
PPC kurz pro Digisemestr Online
Od základů po pokročilé techniky. Krok za krokem založení prvních kampaní, vysvětlení základních pravidel PPC kampaní, jak si zefektivnit práci pomocí Google Ads Editoru a spousty dalšího.