Využití AI nástrojů pro PPC Specialisty #2
AI nástroje se za poslední měsíce zase posunuly. Některé jsou chytřejší, jiné pořád kreslí ruce se šesti prsty. Co se za čtvrt roku změnilo a které vychytávky už mají smysl pro PPC specialisty? Mrkněte na čerstvou aktualizaci z mojí přednášky na PPC Date.

Když jsem o využití AI nástrojů pro PPCčkaře přednášel koncem května na PPC Campu, dal jsem si předsevzetí, že co 3 měsíce vydám aktualizaci, kam jsme se za uplynulý čtvrtrok posunuli. A jelikož svoje slovo držím, jsem tady s další aktualizací 🙂
Úvodní článek z první přednášky 28. 5. je k přečtení ZDE. Aktualizaci, kterou právě čtete, jsem odpřednášel 31. 8. na PPC Date před cca 80 dalšími PPCčkaři. Díky agentuře Taste za pozvání. Pojďme na to 🙂

Obrázek výše jsem se snažil přednáškou prolnout jako niť. Děsivé ruce, které generovalo Midjourney ještě pár měsíce zpět si určitě všichni pamatujeme. Dnes je to o poznání lepší, ale při podrobnějším pohledu na ruce můžete vidět, že má každá ruka 6 prstů. Jinak řečeno, je to lepší, než to bylo, ale furt to není dokonalé. A stejně je to s AI nástroji pro PPCčkaře.
Bannery začínají dávat smysl
Největší posun za poslední 3 měsíce zaznamenaly grafické AI nástroje. Konkrétně nástroje pro tvorbu bannerů. V rámci přednášky jsem představil Pebblely.com a AdCreative.ai. Nicméně za vyzkoušení určitě stojí i řada dalších.

Pebblely.com
Tento nástroj využijete primárně pro tvorbu bannerů na sociální sítě. Klasické PPC bannery pro Google Ads nebo Sklik tam nevytvoříte. Nejste schopni přidávat ani různá tlačítka, loga, texty apod. K tomu budete muset využít následně třeba Canvu nebo Photoshop.

Jste ovšem schopni pracovat se svými produktovými fotkami na bílém pozadí. Můžete je vytvořit výrazně zajímavější nebo je dosadit do jiného prostředí. Když máte konkrétní představu o barvách a kompozici, můžete nahrát předlohu (viz 1. sloupec výše) a svojí produktovou fotku (viz 2. sloupec výše) a od Pebblely dostanete několik návrhů (3-5. sloupec) který tyto dvě fotky zkombinuje.
AdCreative.ai
Oproti Pebblely jste schopni v tomto nástroji tvořit klasické PPC bannery. Navíc hromadně, všemožné velikosti a za pár minut. Včetně loga, textů i výzvy k akci.

Na základě vašich podkladů vám AdCreative naservíruje různé grafické návrhy vašich reklam. Jeden si vyberete a ten vám rovnou rozvrhne do všech rozměrů pro PPC kampaně i reklamy na sociálních sítích.

Poměrně velkou nevýhodu vidím v tom, že bannery nemůžete dál upravovat. Naprosto běžně se stane, že tlačítko je příliš malé, různé prvky jsou na malých bannerech hůře čitelné a na velkých je naopak spousta volného místa.
Naopak skvělá je funkce uložení podkladů. Pokud například dostanete od klienta zadání, že chce nové bannery pro novou produktovou kategorii, prostě akorát nahrajete novou produktovou fotku, vše ostatní necháte jak je, a během 3 minut máte hotovou novou sadu bannerů.
Průměrné výstupy za nadprůměrně dobrý čas
Ať už se bavíme o textových nebo grafických AI výstupech, stále je třeba mít na paměti, že bez další korekce jsou tyto výstupy spíše průměrné.
Výhodou je, že veškeré prompty a nástroje jste schopni naučit používat prakticky i “cvičenou opici”. I méně kompetentní člověk tak s dobrým zadáním a správnými nástroji bude dodávat průměrně dobré výstupy za nadprůměrně dobrý čas.
Pokud máte klienta, který je velmi citlivý na kvalitu výstupu, kde je třeba dodržet určitou tonalitu, brandové prvky, symboly, způsob komunikace, tak využití AI nástrojů bude spíše problémové. Tohle budete pomocí AI nyní generovat velice těžko.
Na druhé straně, řadě klientů mohou AI nástroje klientovi opravdu ušetřit čas a peníze. Pokud budou ochotni zkousnout, že jejich ruka bude mít prostě čas od času 6 prstů, viz začátek tohoto článku. Jinak řečeno, není to pro každého a v každé situaci.
ChatGPT Code Interpreter
Tohle není nástroj jako spíš funkce placeného ChatGPT 4. Na tomto “nástroji” je krásně vidět, kam se AI za poslední měsíce posunulo a jakou rychlostí.

Velmi živě si pamatuji, jak jsme naprosto bez ostychu kopírovali celé tabulky z Google Analytics a na tvrdo jsme je CTRL-C CTRL-V sypali do ChatGPT. Následně jsme v chatovacím okně žádali o strhnutí, doporučení, predikce nebo cokoliv jiného.
ChatGPT Code Interpreter je funkcí, která odpovídá přesně na tyto potřeby. Do tohoto nástroje můžete nahrát klidně přímo .csv nebo .xml soubor se svými daty a nástroj je schopný si soubor otevřít, pročíst a data vizualizovat.
A nejen vizualizovat, ale klidně vám popsat, co na vygenerovaných datech vidí. Navíc, stejně jako umí tyto soubory číst, umí tyto soubory i vytvářet a umožnit vám jejich stažení. Asi si umíme představit, jaké možnosti to nabízí 🙂
To je z mé strany dnes vše. Díky za přečtení a za 3 měsíce jsem tady s další aktualizací. Pokud vás to zajímá, nechte mi níže email a nic vám neunikne.
Související články
Reálné využití AI nástrojů v PPC reklamě pro váš eshop
Na Czech Online Expo 2024 jsem ukázal, jak AI reálně využít v PPC reklamě. Od analýzy dat, přes optimalizaci feedů až po tvorbu textů a vizuálů. Žádné teorie, ale nástroje, které můžete nasadit hned.
PPC kurz pro Digisemestr Online
Od základů po pokročilé techniky. Krok za krokem založení prvních kampaní, vysvětlení základních pravidel PPC kampaní, jak si zefektivnit práci pomocí Google Ads Editoru a spousty dalšího.
Využití AI nástrojů pro PPC Specialisty
AI nástroje vlétly do marketingu i PPC reklam bez zaklepání. Ale jak je skutečně využívají PPC specialisté? Na PPC Campu jsem sdílel výsledky průzkumu i konkrétní tipy, kde AI opravdu šetří čas a kde má smysl ji zapojit. Pokud nechceš, aby ti ujel vlak, jsi tu správně! :)
PPC Podcast: Na volné noze s Jirkou Schafferem
Jak chutná život PPCčkaře na volné noze? První pozvání do PPC Podcastu jsem si nemohl nechat ujít. S Ladislavem Vitoušem jsme probrali začátky podnikání, cenotvorbu, radosti i strasti volné nohy. Pokud tě zajímá zákulisí freelance života v PPC světě, tenhle rozhovor by ti neměl uniknout!
Responzivní reklama ve vyhledávání – PPC CAMP
Responzivní reklamy (RSA) vzbuzují ve světě PPC spíš víc otázek než odpovědí. Na PPC Campu jsem se s nimi podíval na zoubek. Nejen teoreticky, ale hlavně datově. Výsledky mého testu na vzorku 70 000 prokliků ukázaly, kdy dávají smysl, kdy radši zůstat u klasiky a proč je „připnutí nadpisu“ trochu dvojsečná zbraň.
Jak výkonnostní reklamou generovat relevantní poptávky?
Více poptávek neznamená více byznysu. Pokud inzerujete na Googlu, Seznamu nebo Facebooku, možná už víte, že reklamní systémy se nezajímají o kvalitu kontaktů, které vám doručí. Vydělávají na kvantitě. V této případové studii vám ukážeme, jak jsme pro soutěž Nápad roku zkrotili algoritmy tak, aby přinášely více opravdu kvalitních přihlášek.
Jak zvýšit atraktivitu vašich textových inzerátů o 30 %?
Jak zaujmout reklamou i v komplikovaném B2B byznysu? V případové studii klienta 3+K Kraus ukazuji, jak pomocí Value Proposition Canvasu zvyšujeme atraktivitu textových PPC inzerátů a snižujeme cenu za proklik. Mrkněte, jak konkrétně útočíme na obavy i potřeby zákazníků. A jak to můžete udělat taky.
První rok budování agentury aneb splnil jsem cíle na 2024?
Shrnutí po roce od přechodu z freelancera na budování týmu seniorních PPC Specialistů. Vyhodnocení cílů z minulého roku, stanovení cílů na 2025